Grunnleggende kvalitetslederskap

Hvordan skape en kvalitetskultur og lede for kvalitet i alle ledd? Etter kurset, bør du kunne måle om du har en god kvalitetskultur i virksomheten, trigge din toppledelse å bli engasjert for kvalitet som en strategi og å skape en enkel plan for å transformere kulturen i virksomheten.

Tema/innhold:

  • Kvalitetskultur
  • Kvalitetsledelse
  • Toppledelse engasjement
  • Ledelse og medarbeidere
  • Roller og ansvar
  • Endringsledelse
  • Implementering, opplæring og kommunikasjon

Viktige læringsmål:

  • Beskrive forskjellen på kvalitet som begrep, fag og profesjon.
  • Forklare forskjellen mellom destruktive og konstruktive ledere
  • Beskrive ulike typer kvalitetsledere som finnes i virksomheter
  • Kjenne til hvilke ulike roller en kvalitetsleder kan ha
  • Kjenne til hvordan transformasjonsledelse kan brukes i en virksomhet
  • Kjenne til hvordan man håndterer ulike nivåer av motstand mot endring

Læringsprinsipper

  • Moderne e-læring med video som hovedbærer av innhold
  • Mikrolæring med korte og kompakte leksjoner
  • Leksjons- og kurstester
  • Faglig veiledning underveis
  • Jobbstøtte og repetisjon
  • Høy faglig kompetanse
  • Tilgjengelig i 12 måneder
  • Kursbevis

Bestilling

Klar til å bestille denne kursmodulen? Klikk her for å bestille denne modulen. Eller her for å bestille hele Kvalitetsskolen.

Spørsmål? Ta gjerne kontakt med Annlaug for en hyggelig prat.

Annlaug Astad
aa@qrn.no
+47 905 18 464

Kursmoduler

Ønsker du mer informasjon om de ulike kursmodulene?

  1. Kvalitet - Oversikt og innsikt
  2. Struktur for kvalitet
  3. Grunnleggende kvalitetslederkap