Grunnleggende kvalitetslederskap
Hvordan skape en kvalitetskultur og lede for kvalitet i alle ledd? Etter kurset, bør du kunne måle om du har en god kvalitetskultur i virksomheten, trigge din toppledelse å bli engasjert for kvalitet som en strategi og å skape en enkel plan for å transformere kulturen i virksomheten.
Tema/innhold:
- Kvalitetskultur
- Kvalitetsledelse
- Toppledelse engasjement
- Ledelse og medarbeidere
- Roller og ansvar
- Endringsledelse
- Implementering, opplæring og kommunikasjon
Viktige læringsmål:
- Beskrive forskjellen på kvalitet som begrep, fag og profesjon.
- Forklare forskjellen mellom destruktive og konstruktive ledere
- Beskrive ulike typer kvalitetsledere som finnes i virksomheter
- Kjenne til hvilke ulike roller en kvalitetsleder kan ha
- Kjenne til hvordan transformasjonsledelse kan brukes i en virksomhet
- Kjenne til hvordan man håndterer ulike nivåer av motstand mot endring
Læringsprinsipper
- Moderne e-læring med video som hovedbærer av innhold
- Mikrolæring med korte og kompakte leksjoner
- Leksjons- og kurstester
- Faglig veiledning underveis
- Jobbstøtte og repetisjon
- Høy faglig kompetanse
- Tilgjengelig i 12 måneder
- Kursbevis
Bestilling
Klar til å bestille denne kursmodulen? Klikk her for å bestille denne modulen. Eller her for å bestille hele Kvalitetsskolen.
Spørsmål? Ta gjerne kontakt med Annlaug for en hyggelig prat.
Annlaug Astad
aa@qrn.no
+47 905 18 464
Kursmoduler
Ønsker du mer informasjon om de ulike kursmodulene?